ראשי » טיפים » לאזרח זכות לבחירה חופשית בעזרת ייפוי כוח מתמשך

לאזרח זכות לבחירה חופשית בעזרת ייפוי כוח מתמשך

בחיי היומיום אנחנו לא חושבים על שברירות החיים. על כך שבבת אחת אנחנו עלולים לאבד את היכולות שלנו ועל כך שאנחנו עלולים להיות תלויים באחרים. עם זאת, הדברים האלה קורים. לכן ייפוי כוח מתמשך הוא אופציה שכדאי לקחת בחשבון, בכל גיל ובכל מצב. 

הכירו את ההבדל בין אפוטרופוס ובין ייפוי כוח מתמשך

אנשים שמעט מכירים את החוק יודעים שקיים, מצד אחד, ייפוי כוח מתמשך ומצד שני אפוטרופוס. יחד עם זאת, האם אתם יודעים לומר מה ההבדל בין השניים? ומה יכול להיות רלוונטי גם עבורכם? חשוב להבין: אפוטרופוס בית המשפט ממנה כאשר האדם כבר לא כשיר לקבל החלטות. למשל, אדם שהתפרצה אצלו מחלת נפש יצטרך פעמים רבות אפוטרופוס. כלומר, כאן הדברים כבר נעשים בדיעבד. לעומת זאת, במקרה של ייפוי כוח מתמשך, מדובר על פעולה יזומה שנעשית מראש.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מה זה בדיוק ייפוי כוח מתמשך?

במקרה של ייפוי כוח מתמשך אנחנו רואים שהאדם יכול לבחור לבד למי לתת את ייפוי הכוח. כלומר, החתימה על ייפוי כוח מתמשך למעשה נעשית כשאנחנו לגמרי כשירים ומודעים למעשים שלנו. אם תהיתם מתי אנשים פונים לחתימה על ייפוי כוח כזה, כדאי לדעת שהמקרים הם רבים. למשל, אנשים שמתחילה אצלם מחלת אלצהיימר בוחרים לא פעם לעשות ייפוי כוח כזה. הסיבה לכך ברורה, שכן הם עדיין כשירים ומבינים מה צפוי להם בעתיד. נכון להיום, אין תרופה אמיתית למחלת האלצהיימר. אם ברור לאיזה כיוון הולך החולה, טבעי שהוא ירצה להחליט מי יקבל החלטה על גורלו. כאן נכנס לתמונה ייפוי הכוח המתמשך ולכן ניתן לראות שאנשים רבים בוחרים לחתום על מסמך כזה.

מהם היתרונות של ייפוי כוח ללא הגבלת זמן?

ייפוי כוח שמלווה אותנו לעד ובלי שיפוג תוקפו, הוא בעל יתרונות רבים. למשל, העובדה שלא צריך לחדש אותו. אם חתמנו על מסמך כזה הוא תמיד בתוקף. נוכל לשנות כמובן את החלטתנו כל עוד אנחנו כשירים לכך, בעתיד. בנוסף, זו למעשה היכולת שלנו להחליט, בצלילות, מה יקרה אם נאבד את כושר קבלת ההחלטות. בעזרת ייפוי כוח כזה אנחנו משפיעים ומחליטים על גורלנו בעתיד. יש אנשים רבים שעבורם זו סוגיה חשובה מאוד. הם לא ירצו, למשל, שיאריכו להם את החיים אם הם חולים או שקרה להם קיצוני אחר. כל עוד הדברים לא כתובים, אי אפשר יהיה להוכיח אותם. לעומת זאת, אם אותו אדם יחתום מבעוד מועד על ייפוי כוח כזה, ניתן יהיה לכבד את רצונו. לכן ברור מדוע יש משמעות אדירה לייפוי הכוח הזה. זו גם הסיבה שאנחנו רואים שלא מעט אנשים בוחרים לחתום עליו בשלבים שונים של החיים. אם זה נשמע לכם רלוונטי גם עבורכם, אל תדחו את הדברים וחתמו עוד היום על ייפוי כוח מתמשך.